HU
ggdental-005-rs-4.jpg
ggdental-005.jpg

Esztétikai fogászat

Mindannyiunk számára fontos a jó megjelenés, az első benyomás, amelynek záloga egy kedves mosolygós arc esztétikus fogsorral. Emberi kapcsolataink során újra és újra megmérettetünk, és akarva-akaratlan figyelmünkbe kerül ez a terület. Mindannyian szeretnénk, ha a környezetünkben, a munkánk során és egyéb társas kapcsolatainkban sikeresebbek, eredményesebbek lehetnénk. A mai fogászati technológiák segítenek az első lépéseket megkönnyíteni!
Az esztétikai fogászat a plasztikai sebészettel karöltve bámulatos változásokat tud hozni, képes már az emberek szépségét olyan vagy jobb állapotba hozni, mint amilyen azelőtt volt.

Szájhigiénia

A szájhigiénia hiánya vagy nem megfelelő megléte sokszor vezet fogínygyulladáshoz, ínysorvadáshoz, parodontózishoz. Amennyiben ezeket nem kezeljük, elveszíthetjük fogainkat.
Ha egészséges fogakat és ínyt szeretnénk: fontos, hogy elsajátítsuk az alapos és rendszeres szájhigiéniai módszereket, amelyek elvégzése a szájegészség alapjai. Ehhez megfelelő tisztítási technikát kell találnunk és megfelelő eszközöket használnunk! Célunk a fogakon az étkezések után kialakuló lepedék eltávolítása, hogy ezzel a baktériumok szaporodását meggátoljuk.

A szájhigiénia fontosabb, mint gondolná

A mai modern ember megjelenésében már alapvető követelmény a szép és egészséges fogsor. Szájüregünk egészsége nagyban befolyásolja egész szervezetünk egészségügyi állapotát. A fogínygyulladásnak, amelyet nem kezelnek, szerepe van számos betegség létrejöttében. A megtelepedő baktériumok különféle káros anyagokat választanak ki azok szájában, akik nem tesznek megfelelő szájhigiéniájukért. Ezek a keringési rendszerbe bejutva károsak lehetnek az egész szervezetre!. Növelve ezzel a cardiovascularis (szívinfarktus és agyvérzés esélyét) és a tüdő megbetegedések előfordulását, a cukorbetegség kockázatát. Általános egészségügyi állapotunkért is teszünk, ha gondot fordítunk rendszeresen fogaink tisztaságára és állapotára.

Ismert, hogy fogínygyulladástól, illetve előrehaladott fogínysorvadástól, parodontózistól szenved a felnőtt lakosság 90%-a. A fogínyvérzés a gyulladás külső jele. A kezdődő parodontózist időben el kell kezdeni kezelni, mivel ha az krónikussá, visszafordíthatatlanná válik, akkor az akár a fogak elvesztését is okozhatja azon a területen.

Helyes szájhigiénia – a fogak tisztításának helyes technikája

Fogainkat naponta minimum kétszer tisztítsuk meg alaposan, a reggeli és leginkább este az utolsó étkezés után. Kiemelten fontos az esti elalvás előtti fogmosás, mivel a fogakon megtapadt ételmaradékok ilyenkor vannak a legnagyobb hatással. Az éjszaka folyamán a nyálmirigyek is kevesebb nyálat termelnek, amivel a felhalmozódható anyagokat oldják. Így a lepedékek könnyebben alakulnak ki az ezt támogató nedves és meleg közegben a szájüregben. A fogmosásra kb. 2-3 percet javasolnak, hogy az elérje a kívánt hatást.

Fogkő

A fogkő kialakulását megakadályozni nem tudjuk sajnos azoknál, akik hajlamosak rá. Ebben sok esetben még a fogmosás alapossága és rendszeressége sem segít. Sok mindentől függ: a nyál összetétele, genetikai és hormonális tényezők. Minden négy emberből háromnak van fogköve és ez azt jelenti, rendszeresen kell ellátogatnunk egy szakemberhez (fogorvos, dentálhigiénikus), hogy azt eltávolítsák. Ez egyéntől függ, történhet negyedévente, de elég lehet 2-3 év elteltével visszajárni.

Maga a fogkő akár szabad szemmel is látható, így lerakódik az íny felett is, de akár be is húzódik az íny alá. A „kaparós”, „pattingatós” módszert leváltotta az ultrahangos technológia, amely nem terheli meg a pácienst és hatásában is jó eredményeket mutat, illetve csökkentette a beavatkozás idejét.

Fogfehérítés:

Mindannyiunk álma a gyönyörű egészséges hófehér fogsor, amellyel magabiztosan mosolyoghatunk. Ezt érhetjük el otthoni vagy a rendelőben történő fogfehérítéssel, amely ma már fájdalommentes és nem jár a fog szerkezetét nézve maradandó károsodással. A fogakat fehérítő anyag kizárólag a pigmenteket bontja le, és amikor távozik sem rongálja meg a fogzománcot.

Célunk, az ápolt, szép és egészséges fogazat és mosoly, amely önbizalmat ad a világban akár társas, akár üzleti együttlétek során. Fontos, hogy sikereinket megtámogassuk ilyen módon is, és elégedett, nyugodt és boldog kapcsolatokkal teli életet éljünk!

facebookemail